کد خبر: ۸۴۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 29 April 2020
 
تابناک/رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس جعل نام خلیج فارس را توطئه ای آمریکایی - صهیونیستی خواند و خطاب به کشورهای منطقه گفت: تن دادن به حضور کشورهای بیگانه در خلیج فارس همه را متضرر خواهد کرد.
ورود نظامیان آمریکایی به خلیج فارس

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با پاسداشت روز ملی خلیج فارس به موقعیت استراتژیک خلیج فارس به عنوان تنگه ای برای صادرات اساسی ترین کالای مورد استفاده کشورهای دنیا یعنی نفت اشاره کرد و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مافیای نفت برای اینکه بتوانند بر کشورهای منطقه تسلط داشته باشند از هر مسیری به دنبال ایجاد تنش و آشوب در منطقه خلیج فارس هستند تا منافع خود را تامین کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت خلیج فارس برای جمهوری اسلامی ایران، تلاش‌های دشمنان برای جعل نام خلیج فارس را با هدف مصادره به مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: واقعیت آن است که جعل نام خلیج فارس به نام خلیج عربی یا عناوین دیگر توطئه آمریکایی- صهیونیستی است که دشمنان با هدف انحراف افکار عمومی دست به آن می زنند.

وی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده صحیح و کامل از نام خلیج فارس، تاکید کرد: ایشان نه تنها روی کلمه "خلیج فارس" حساسیت داشته بلکه حتی تاکید دارند که جزایر داخل خلیج فارس هم باید به نام محلی مطرح و در اسناد درج شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی و همچنین غربی ها ایجاد تشنج در منطقه خلیج فارس را صرفا به دلیل منافع خودشان تعقیب می کنند، تصریح  کرد: توصیه ما به کشورهای همسایه این است که همان وفاق و دوستی که در گذشته بوده استمرار پیدا کند و در چاه نفت غربی ها نیفتند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی حضور کشورهای خارج از منطقه در خلیج فارس و به صورت اخص حضور آمریکایی‌ها را غیرقانونی و قلدرمابانه خواند و تاکید کرد: کشورهای منطقه بدانند حرکت های ایذایی ناشی از حضور آمریکایی ها در خلیج فارس امروز برای ایران است اما فردای روزگار گریبان سایر کشورهای عربی را خواهد گرفت بنابراین بهتر است تن به حضور هیچ کشوری در خلیج فارس داشته نشود چرا که در غیر این صورت همه متضرر خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار